søndag 21. september 2014

Tiende runde

Semifinalene er i gang. Semifinalene spilles best av 2 partier. Hvis spillerne vinner ett parti hver, er det antall skårede poeng som avgjør hvem av dem som går videre til finalen.

 Semifinale 1 - Jon Svendsen mot Tom Bovim

Jon Svendsens første legg er ordet KJEdELIG, men jeg antar at han synes situasjonen er relativt spennende. Her kan vi se brikkene til Tom, og det er hans tur:




 Semifinale 2 - Regjerende Norgesmester Stian Toft mot NM-debutant Jørgen Hagen


Jeg treffer Kirsti Vogt og Eskil Åsmul på kjøkkenet når tiende runde skal starte. De ble begge nettopp slått ut av medaljekampen, og virker ikke til å ha hastverk med å komme seg på riktig plass til riktig tid. "Jeg bryr meg ikke lenger", sier Eskil. 

Det siste spillet i forrige runde, mellom Erik Bjørseth og Ann-Mari Røng tiltrekker min oppmerksomhet, fordi Ann-Mari lager lyder som er på grensa mellom latter og gråt. Alle som har spilt i samme turnering som Ann-Mari før, vet at hun spiller med hjertet utenpå skjorta. Jeg spør hva som skjer, og hun forteller at hun er skuffa etter å ha tapt mot Erik, fordi hun hadde kommet seg opp på 13. plass. Nå er hun nede på 18., men det er et veldig jevnt felt foran henne, og mange runder igjen.

Etter denne runden blir det lunsj.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar