søndag 25. oktober 2015

Runde 8

Dag 2 og runde 8 er i gang. Etter neste runder kommer de fire beste til å gå videre til semifinaler. Før rundestart er det 5 spillere som har 6 seire og 1 tap, nemlig Kirsti, Knut, Kim, Stian og Nils. Disse har altså størst sjanse til å kvalifisere seg. Bak dem ligger det tre spillere med 5-2, nemlig Audun, Erik og Ruth. Disse åtte duellerer mot hverandre i dagens åpningskamp. Bak der igjen, best av dem med 4-3, ligger det en karmøyværing med et håp.

Ivar forklarer før rundestart at han mener han har en teoretisk sjanse for å vinne. Hvis jeg vinner begge to og to av de i toppen taper begge to, kan det gå, sier han. Samtidig kan ingen av de på 5-2 vinne begge to, men de bør vinne én kamp, siden de spiller mot de som leder. Også må jeg ha best målforskjell, sier han, og legger til, uansett skal jeg bare konsentrere meg om å vinne de neste to kampene.


 På nederste del av tabellen ligger Tom Moen, kjent som tommoen fra wordfeudligaen. Han sier at han har fått motgang fra brikkeposen så langt i mesterskapet, og håper på bedre brikker i løpet av dag to. Sønnen Kjetil er også deltager i år, og forteller han er fornøyd så lenge han slår pappa.

 En annen Tom, nemlig Bovim, forteller om den gangen han glemte å utfordre KAFFENE, fordi han var så oppspilt av mulighetene til å legge egen bingo. Kanskje ikke så rart at han overså det, da han har med seg krus som forteller at oppslagsordet KAFFE i det minste er et velfungerende ord.




I kampen på bord 1, mellom Stian og Erik, har Stian fått en stor ledelse, så Erik ser seg nødt til å bruke den blanke brikken som en L og legger UlER til 52 poeng, ned til det røde feltet. Han henter inn litt på Stian, som fremdeles ligger over hundre poeng foran. Stian legger FLYTTE(R)I i neste legg.



Erik tenker litt før han sier, jeg må jo utfordre. Over 150 poeng bak hadde gjort det umulig for han å vinne kampen, eller å gå videre til finalespillet. Taral slår opp ordet mens Erik strekker på beina og drikker litt kaffe. Stian selv prøver å se uskyldig ut. Men FLYTTERI* er bare et påfunn, og Erik får en sjanse til å hente inn ledelsen Stian har fått.



 Jeg går forbi kampen mellom Nils og Kirsti. De har begge vunnet 6 kamper i går, og de har kommet til et jevnt sluttspill. Jeg håper jeg har telt riktig, sier Kirsti og henviser til brikkene Nils har igjen på hylla si. Det hadde hun nok, i hvertfall så vant hun kampen med 65 poeng, og er enda et hakk nærmere semifinaler. På brettet deres ligger ordene MOTO og BAGETTENE.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar